Ingefärskakor

23 Jan

Efter nästan ett år utan att bakat en enda kaka från mitt Sju sorterskakor projekt, har jag idag bakat en plåt med ingefärskakor. Det blev en inpulsbakning så jag hade ingen syltat ingefära hemma (inte för att jag brukar det…) så jag hade i drygt 1 msk apelsin/morotsmarmalad i stället för 2 msk syltad ingefära. Lättbakad och god kaka. Viktigt att låta vila i kylen en stund. Jag bakade på margarin, blir säkerligen mycket godare med smör.
image

image

Till kaffet på maten får man äta upp kanterna.

Kommentera

