Oväntat besök

13 Dec

I morse vaknade sonen lite tidigare än jag hade hoppats på. När han inte ville ligga kvar i sängen och dra sig, gick vi upp och tittade på julkalendern. Jag var inte alls sugen på att vakna till liv riktigt än så jag låg i soffan och slumrade efter dagens kalenderavsnitt.

Rätt som det var vaknade jag till, det knackade på dörren, hunden sprang skällande och viftandes på svansen glad fram till dörren. Ni förstår att jag, iklädd nattlinne och inlindad i filt i ett halvrörigt hem inte alls var sugen på besök före kl. 08.00 på morgonen? Så jag gick till köket för att se vem det var. Gissa om jag snabbt vakande till liv och blev mycket glatt överraskad när jag såg att där ute stod Lucia med två tärnor!

Jag släppte in dem, de sjöng vackert för mig och sonen som blev lite reserverad trots att han blev så glad när han såg vilka det var. De var ju lite konstigt klädda…. Jag fick kaffe serverat i soffan och delade ett bibelord innan det for vidare till nästa.

Jag hittade ingen kamera vid tillfället, inte ens min suddiga mobilkamera. Men i minnet lever det oväntade besökte varmt!

 

Kommentera

