Advents fint.

29 Nov

När vi kom hem under onsdagsnatten var det inte ett enda fönster som var adventspimpat på min gata i stan. Det var endast en familj som hade satt ut en ljusslinga. Under torsdagen hände något. När jag gick kvällspromenaden med hunden under torsdagskvällen var det nya gardiner i många fönster, adventsljusstakar och stjärnor hängde i fönstren och ljusslingor var uppsatta på uteplatser och verandor. Själv funderar jag på när jag ska hinna med det.

Jag har i alla fall ett fågelbord med solrosfrön, havre och en redig bit fläsksvål. Det är det ingen annan som har. Nu väntar vi bara på att fåglarna ska hitta dit. Det där med röda gardiner tar vi nog i morgon. Idag ska jag plocka undan det sista sen resan och göra klart tekalendern till Furufs julauktion imorgon.

Förövrigt tycker jag att det räcker med att adventspynta nu. Julpyntet får vänta ytterligare. Så det så.

Kommentera

