Pepparkaka

25 Sep

Igår var jag på grupp. Det låter lite konstigt men det innebar att jag var hem till en församlingmedlem och vi som är med i samma bönegrupp/vaktmästargrupp träffades där för att samtala, studera och be. Efteråt bjöd det på fika.

Det bjöd på gott fika och fint dukat som bara äldre damer kan. Fint. Smörgås kaffe te. Och så någonting sött efter – tyska pepparkakor med grönmögelost. Helt perfekt! Varför måste det vara en söt kaka? Och för att citera C ”man måste inte bara äta pepparkakor med grönmögelost till advent, det är ju alltid gott”

Hon hade bakat goda tjocka skurna tyska pepparkakor, men uteslutit mandeln. Nu måste jag nog leta fram  mitt recept och baka en sats jag med. Eller ska jag vänta till advent?

Ett svar to “Pepparkaka”

  1. jennyskaffekaka 26 september, 2013 den 09:16 #

    baka nu vet ja… en av de godaste kakor som finns ju.. funkar året runt.. Kram

Kommentera

