#7 Kokböcker

22 Sep
Bild på kokböcker
Tre högar med kokböcker – en spara, en släng och en hög att sortera.

I september 2012 packade jag ner alla mina kokböcker utom fyra i en kartong och ställde dem i förrådet. När vi flyttade flyttades kartongen från vårt förråd till mina föräldrars vind. Och i kartongen har kokböckerna legat sen dess och inte en enda gång har jag saknat något recept i någon av böckerna. I fredags hämtade jag kartongen och när jag igår kväll öppnade den  visade det sig att det var många böcker som jag hade glömt bort att det låg i den där lådan. Jag gick igenom böckerna och det blev tre högar av böcker;

  • Den minsta innehållandes fyra böcker  – Behålla
  • En pärm med massor med recept blad från ”de bästa recepten” – Ska bläddras igenom och bara spara de med största sannolikhet jag kan tänka mig laga.
  • Den stora högen med många böcker – Ge bort, till den som vill ha, skänka bort de fina och kasta skräpet (urklippta recept och gamla Buffétidningar från 2011)

Detta var det sjunde av av mina hundra projekt i Crop100. 

Kommentera

