Med stora kliv

14 Sep

För att få ett avbrott i vardagen med jobbsökandet så var det idag dags för Älgklivet.

Älgklivet - idag var det premiär

Älgklivet – idag var det premiär

Jag är verkligen ingen hurtbulle. Jag brukar säga att jag springer bara till bussen (och till tåget om krävs). Det här med att springa är liksom inte riktigt min grej. Inte sen jag slutade med orienteringen i alla fall, och det gjorde jag ju för att mina ben och knän inte klarade terrängen. Just nu jagar jag ju mest en blivande 2 åring och en fyrbent hund, och det är alldeles lagom just nu. För att inte bli helt stillasittandes så anmälde jag mig till premiären av Älgklivet, ett mortionslopp i Alunda, Gjuterirundan är ju en baggis tänkte jag. Och det är det, när man har en halv förmiddag på sig och går med barnvagn och hund, Idag blev det med varken eller och i stället i ett alldeles precis lagom högt tempo.

Jag och två kvinnor klev sjungades över mållinjen, klart sist i dagens lopp, men vad gör det om hundra år?

Tre små gummor skulle gå en gång, från marknaden i Alunda,
Tre små gummor skulle gå en gång, till marknaden i Alunda,

Vi har haft roligt sa gummorna det små,
Vi har haft roligt det  kan ni väl förstå. 
Pratat lite strunt,
druckit varvet runt
och njutit hela dagen i Alunda. 

Kommentera

