Midsommarmord

25 Jun

Jag har fått dille på Morden i Midsomer.

Jag tycker det är helt fantastiskt att krypa upp i soffan sent på sommarkvällarna och titta på ett avsnitt brittisk deckare. Jag har tittat på några avsnitt från säsong 9 och 10 de senaste veckorna då de funnits tillgängliga på tv8play. (Det är faktiskt så att jag ofta somnar mitt i ett avsnitt vilket leder till att ett avsnitt kan ta både en, två och tre kvällar. Lite pinsamt men sant. ) Jag har med stor säkerhet sett avsnitten tidigare men det är sällan jag kommer ihåg vem som är mördaren så jag kan utan problem se om dem.

Eftersom jag varit i farten hela dagen (lagat lunch på Sommarkul, i Alunda) så tänkte jag att jag skulle se ytterligare ett avsnitt på datorn i kväll, det gäller ju att streama när jag vet att jag har godkänd uppkopplingshastighet, hur snabbt det går i höst vet jag inte riktigt…

men,

efter en snabb titt på tv-tablån såg jag att det går nya avsnitt från säsong 15 på SVT ikväll, det gjorde min dag kan man säga!

Hoppas ni får en trevlig kväll, det ska jag ha, med popcorn! 

Kommentera

