Examensfestivitet

15 Jun
image

Mannen i solbrillor, vars examensfestivitet vi besökte, är ingenjör.

Idag har jag kalasat hela dagen. Det började med att jag och V. for till Björklinge för att träffa V.s jämnåriga kompisar. Fyra pojkar födda oktober 2011 och deras mammor, det bjöds på kaffe, bilar,  en trehjulng, grus att lasta i blomkrukor. Fantastiskt trevligt. Nästa gång kanske det blir i hos oss, vem vet?!

Jag och V. hann inte mer än hem, hämta hunden och iväg för att gå på Examensfestivitet. Vi grillade, gungade och åt morotstårta med fantastiskt sällskap!  Jag hann med tre omgångar gäster och innan jag och maken vandrade hemåt.  Väl hemma blev det dags för några tråkiga vardagssysslor innan kvällsfika gästerna kom vi 21-tiden.

Det är gott för hjärtat att umgås med så många fantastiska människor under så olika anledningar på en och samma dag.

Kommentera

