#3 En väska

11 Jun

Hemma i hallen står nu en kartong med texten ”Var så god och ta, allt är gratis”. I den lägger jag saker som jag tänker att jag ska skänka bort. Så småningom ska lådan hamna i församlingens secondhandbutik, men fram till dess får den som vill ta för sig däri.

Förra veckan var J. förbi på frukost och två minuter innan hon skulle gå så såg hon kartongen. Innan jag ens hade förstått att hon stod med näsan i lådan hade hon hittat både tröja och väska och div skivor. Så genast fick jag mer plats att fylla på med mer saker i samma kartong.

Väskan hon tog är en sån jag själv använt mycket och tyckt mycket om, men slutat att använda. Jag har haft den liggandes i skåpet i över fyra år och inte använt den en enda gång.

image

Här bor väskan nu.

Innan de två minutrarna gått hade J. plockat över hela innehållet i sin trasiga väska och boat in sig i sin nya. Det känns bra att den får nytt liv.

Kommentera

