Kaffebullar

2 Maj

image

Idag bakade jag Kaffebullar, eller hastbullar som jag kallar dem. Det är bullar gjorde på bakpulver istället för jäst, jag skulle säga att de smakar som en blandning mellan bulle muffins och kubb. Enligt receptet skulle de bli ca 20. Jag gjorde dem i mina siliconformar från Tupperware och fick då 14 st. De blev lite större an vad det är tänk och fick således grädda lite mer än ca 10 min som stod angivet i receptet. Jag tyckte de blev alldeles lagom stora och enkla att svänga ihop när gästerna ringer och säger att de är på väg.

Ena formen gick åt i ett svep, den andra får stå framme och torka, så blir det skorpor till kaffet imorgon!

Idag slutar #blog100-utmaningen, men jag har skamposter kvar att göra. Lite för många än vad jag hade hoppats på, men vad gör det om hundra år? 

Kommentera

