Filmens inträde i mitt liv

30 Apr

Jag har alltid gillar att titta på film. Ibland. Jag är alltså ingen stortittare av film, jag tittar nästan alltid hellre på tv. Mina kunskaper om film ska vi inte heller prata om. Jag hänger inte alls med i vilka filmer som är nya och vilka man borde se. Aldrig har jag heller varit något stor anhängare av Youtube. Jag har på något sätt tyckt att det tar för lång tid att klicka på filmklippen i mina flöden från Sociala medier så jag har helt sonika struntat i det. Jag har inte heller tyckt att det är roligt att sitta och titta på klipp på youtube på människor som sjunger, barn gör bort sig eller djur som trillar.

Men.

Senaste halvåret har min användning av YT ökat drastiskt. Från 0% till 110%.  Anledningen?

Småpotatis:

 

Masha och Björnen

 

Old Macdonald had a farm

 

Traktor Tom …

… och en masa andra filmer. Sonen bara älskar filmerna. Han tittar på klipp efter klipp, han är ganska kräsen och vet vilken film han vill se – och så arg han blir om jag inte förstår vilken film han vill se.

Jag som tidigare älskat många andra sociala medier, börjar nu allt mer och mer förstå tjusningen i Youtube.

Kommentera

