Matinlägg.

17 Apr

Inspirerad av Jennys (svärmors) torsk så fick jag också för mig att göra torsk till middag i tisdags. Jag hade torsk i frysen, ville tillaga fisken i ugnen och såg att jag även hade spenat låg i frysen därför jag gjorde helt enkelt sökningen fisk i ugn spenat i google och som första träffa hittade jag Ugnstekt torsk med tomat och spenat.

Jag gjorde allt i den ordning och som man skulle enligt receptet, däremot hade jag inte samma mängder (jo, 3 dl grädde och en vitlöksklyfta hade jag). Jag höftade mängder utifrån mina 400g torsk och ugnsformens storlek. Jag lade allt i min nya favorit: Ultra pro, men en helt vanlig ugnsform duger gott. Jag strödde över riven cheddarost för att få den lite gratinerad. (Just det, jag hade hackad spenat istället för hel, det gick alldeles utmärkt)

Ungefär så här såg faktiskt min torsk också ut

Ungefär så här såg faktiskt min torsk också ut

Jag serverade det med mera salt, man får inte snåla med salt på torsk, citronklyftor och kokt potatis. Mycket gott! Det här kommer vi göra igen, det var både enkelt och gott.

Kommentera

