Fredagskaka – uppdataterad.

12 Apr

Jag sitter just nu och bläddrar i min Sju sorters kakor. Den är som bekant från 1985 vilket märks av innehållet och av ingredienserna i kakorna. Det är mycket korinter, russin, syltade apelsinskal och nötter i kakorna och tårtorna. Kanske inte alltid min favorit i kakor, men har jag sagt att jag ska baka alla recept så ska jag, om det så tar tio år eller så.

Idag tror jag att det blir en helt vanligt sockerkaka med spets.

20130412_103609

Muffins – fler av varianterna är gjorda, favoriten är nog kryddmuffins.

20130412_103617

Sockerkaksuppslaget – idag ska jag prova det sista obeprövade receptet på detta uppslag.

image

Kommentera

