Idag smet jag.

4 Apr

Idag fick jag hem den, nyaste numret av Cap&Design, nyutgåvan. Jag vet ännu inte vad jag tycker om det nya formatet och det nya typsnittet, det ska jag ta reda på den dagen när jag väl får sätta mig ner och bara njuta av en kopp kaffe och bläddra i den. Idag var inte en sån dag. Idag har jag istället smitit från det jag borde göra och fikat på Fågelsången, tittat på änder vid Svandammen och plockat upp en blöt son ur en  stor vattenpöl och lagat en fisksoppa. Sen kom jag på att jag var chokladsugen, så jag tänkte svänga ihop en  kladdkaka, men fick hindra mig själv när jag upptäckte att jag inte hade några ägg hemma. Nu står mjölblandningen färdig och väntar tills imorgon. Sen fick räcka för idag.

konditori Fågelsången satt jag och M och smet från vad vi borde ha gjort, njöt av solen, varandras sällskap. Under tiden tittade sonen på bussar, bilar, bilar bussar och traktorer. Och åkte rutschkana på handikapprampen.

 

Kommentera

