Lastbilschaffis

21 Mar

Jag ligger däckad hemma i soffan, att vara sjuk och mamma är inte det roligaste. Jag har roat mig med att titta på senaste Uppdrag granskning, roligt kanske man inte kan säga att  programmet är men mycket intressant. Programmet handlar hur speditörer pressar priserna och hur de påverkar lastbilschaufförerna och deras löner och levnadsstandard när de är på vägarna och om deras arbetsvillkor.

Det jag tycker är mest intressant är när reportrarna går runt på parkeringarna och knackar på bilarna så öppnas dörrarna, alla pratar med dem efter bästa förmåga. De vill inte vara med på bild, vilket jag helt och klart förstår med de pratar ändå med reportrarna. Det här handlar om män, som vill överleva och försörja sin familj. De öppnar bildörrarna,  de pratar , berättar och  visar. Klart till skillnad från vad många andra skulle göra när reportrar kommer. Intressent.

Se programmet du med, klicka här för att komma till programmet på SVTplay.

Jag känner mig så maktlös.  Alltid maktlös. I allt. Just nu. Idag. Sjuk. 

 

 

Kommentera

