Styrelsemöte

13 Mar

Då har jag klarat av mitt tredje styrelsemöte. Klockan är [nu] 23.00  och jag är redan hemma, trots mina 27,7 km att köra hem. Jag är fortfarande inte riktigt bekväm med rollen som styrelseledamot, men det kommer nog.

Det finns ett uttryck som jag verkligen inte gillar och det är ”som ni vet …”.
Den som säger det syftar till att prata om något som vi som lyssnar redan antas veta, kunna eller förstå vilket sällan alla lyssnare gör. Uttrycket ”som ni alla vet …”  leder till att den som inte vet blir utanför i diskussionen eftersom det sällan ges tillfälle att säga nej jag vet inte. Detta gör mig mer irriterad än att det var fler män än kvinnor runt bordet eller att det är fler män än kvinnor i den arbetsgrupp vi tillsatte.

Eller taffliga försök till att verka vara jämställd. Jag skiter fullständigt i om vi behöver en värd eller värdinna eller liknande, det som gör mig irriterad är att alla bara antar att det ska vara en kvinna vilket inte alls är en nödvändighet. 

Kommentera

