Solen borta.

28 Feb

Just nu sitter jag på en parkbänk i Årstaparken. Som sällskap har jag en kaffetermos, en rastlös hund, och ett sovande barn, men ingen sol.  Jag hade tänkt att det skulle bli en solig förmiddagspromenad med en tur till Bolsta 4H-gård, men det var någon som somnade på vägen så jag skippade det. Nu sitter jag i stället på en parkbänk, pimplar kaffe och säger hej till förbipasderande. De ser lite chockade ut, men lyser snart upp i ett Hej! de med.

Hejhej, hemsk mycket hej! Nu blåser det kallt nu går jag hem.

image

Lite grått men trevligt.

Kommentera

