Överraskningstårta

18 Feb

Idag har jag klarat av ytterliggare ett nytt recept i Sju sorters kakor. Denna gång var det Kerstins mandelrutor. Tyvärr såg de godare ut på bild än vad de smakade men med en bättre choklad i ett tunnare lager så tror jag det blir bra. Jag har även bakat en prinsesstårta, då vi har varit på överaskningskalas för en numera 30-åring som inte alls ville känna vid sin bemärkelsedag.

Jag brukar använda min kamera ganska flitigt, men när det gäller att fotografera kakorna jag bakar så är jag faktiskt riktigt dålig. Jag tycker det är viktigare att äta dem än att fotografera dem. Därav är nästan hela tårtan uppäten och jag har ingen bild på den fina tårtan jag gjort.

Nu börjar det nog bli dags att räkna recepten i boken, avklarade VS kvarvarande. 

 

 

 

 

 

Kommentera

