En dålig vana

17 Feb

Nu har jag hamnat i en dålig vana.

Jag har tappat bort bloggandet varje dag eller i alla fall de senaste dagarna. Eller två för att vara korrekt.  I 21 dagar tror jag att jag klarade det galant men sen har jag hamnat i en svacka och jag har glömt det två dagar i rad, varför?  Jag som trodde att 21 dagar var precis det som behövdes för att något ska bli en god vana.

Detta måste kompenseras!

Igår var jag så där sjukligt huslig som bara jag kan. Det blev misslyckade Strassburgare, chokladbollar, pizza, foccaia och chokladbiskvier och en sats skurna chokladkakor som inte blev klar och tanken till en morotskaka. Detta gjorde att jag har klarat av ytterliggare två recept i mitt projekt Sju sorters kakor. Chokladbiskvierna blev bra, men till nästa gång ska jag göra dubbelt så stor mandelbottensmet så att jag får tjockare bottnar och ha mer kakao i fyllningen. Så det så.

 

Kommentera

