Försöker lära mig att inte ta livet så allvarligt.

26 Jan

Jag tror att jag har gått hemma ett år nu och tagit livet lite för allvarligt. Eller. Nej, det har jag inte. Jag har njutit av livet och fått ge det till min familj och mina vänner. Men. Från det att min son var tre månader har folk frågat mig – hur länge ska du vara hemma? – när ska du börja jobba?  Och utan att jag förstått det så har detta stressat mig. Stressat mig till att försöka skynda mig att komma ut i arbetslivet och stressat mig till att mitt barn ska bli stort nog så jag kan lämnat bort det och det har gett mig känslan av  att vara hemma och vara mamma inte är gott nog. Men. Det är ju det viktigaste jobbet jag kan göra just nu.  Varför måste folk fråga när man tänkte börja jobba?  Kan de inte nöja sig med att jag jobbar dygnet runt, aldrig får sova mer än fyra timmar i sträck och har typ noll kronor i inkomst, men massor av kärlek?

Men.

Jag får inte ta livet för allvarligt.  Jag får inte gnälla så mycket. Jag måste lära mig att se det roliga i livet och skratta mer. Jag måste därmed njuta ännu mer av livet och se det goda i det.

Kommentera

