Arraksbollar

28 Okt

Efter middagen idag hade jag fått för mig att jag skulle städa sovrummet, men först ville jag ha en kaffe. Till kaffet vill jag ha en kaka, och så fick jag för mig att baka Arraksbollar, och naturligtvis tog jag receptet som finns i min mormors Sju sorters kakor från 1985.

Det var första gången jag bakade Arraksbollar,  tyvärr så mixade jag kaksmulorna lite för mycket så det inte blev så mycket bitar i bollarma, och den sortens smulor jag hade i var inte den optimala för dessa kakor. Inget chokladströssel hade jag hemma heller så rostade och hackade jag mandlar och rullade dem i istället.

Visst blev de goda, men de kräver en kopp kaffe till och det gör inte mig så mycket!

Kommentera

