Sockersöta Sverige bakar.

4 Okt

Jag har ingen som helst aning om du har sett, eller vägrar se Sjuans program Hela Sverige bakar. Jag gör det. Efter många om och men. Men inte idag, men det tar vi senare.

Första gången jag såg trailern för programet så bara suckade jag, ånej, inte ett till sånt där mattävlingsprogram, tänkte jag.
Andra gången bara suckade jag och skrattade att det där var för sockersött för min smak, lite för mycket Leila bakar och Leila är inte alltid min favorit. (Jag tycker om Leila, det är inte det, jag tycker bara att hon kan bli lite för mycket. För mycket av allt.) Tredje gången bara tänkte jag TV4, Tilde och Leila och ansåg att det skulle bli för mycket sött. Nej tack.

Men.

Så råkade jag se början på första programmet,  när domarna presenterades, och det räckte med att jag hörde någonting om författare till boken Sju sorters kakor för att jag skulle vara fast. Programmet är fantastiskt! Eller ja, kanske inte men det jag tycker om är att man får lära sig någonting. Man (läs:jag) får lära sig massor! Bäst gillar jag faktiskt att de ger en bakgrund till bakverken,  och att de förklarar hur man ska göra för att de ska bli så bra som möjligt. Se själva och lär er om prinsesstårtor, drömtårtor och cupcakes. Jjag gillar’t!  Men idag har jag blivit portad från tv:n vid 21-tiden, det gick tydligen något Revenge som någon var tvungen att se.

Min egen bakning går det väl sådär med, men nu stundar ju kalasens tid så det kommer – håll utkik!

Kommentera

