Fredag – utan mys

14 Sep

Alltså, det är fredag.

Snart kväll och sonen sover seneftermiddag, maken har gett sig iväg för att käka med vänner och jag äter microvärmd pirog och har börjat ladda för fredagkvällen. Det finns ingen dag eller kväll i veckan som det är så bra att  vara ”ensam” hemma på som fredagkväll. Jag äter middag (pirogen alltså), bloggar och har gjort en gedigen att-göra-lista inför kvällen, för på fredags- och lördagskvällarna fungerar jag som bäst! Jag får mest gjort. Men bara när jag är själv. Har jag sällskap blir det ofta sånt där fredagsmys som alla älskar att hata. Jag ska titta på en föreläsning, göra mysigt och fint här hemma efter en kaos-vecka vad gäller mat och rutiner, packa upp veckans tupperwareleverans och skicka veckans beställning, och planera lite inför framtiden.

Så här ska tändas ljus, damsugas och lyssnas på bra musik. En skön dusch ska vi nog hinna med också när sonen somnat för natten. Jag önskar jag skulle hinna med att baka en kaka också, men det blir för mycket disk så jag låter nog bli.

Kommentera

