Torsdagsdipp med Herb chopper.

7 Sep

Jag hade en avokado som låg på fönsterbrädan och mognade fram tills igår kväll, då den förvandlades till hemmastampad guacamole. med hjälp av min Herb chopper.

Jag laddade den med kniven och vräkte  i alla ingredienserpå en och samma gång; en hel vitlöksklyta, en avokado, en klick vit gegga, en nypa salt, en par skak cayennepeppar och så lite citronsaft. Sen var det bara att låta aktersnurran gå. Klart! Hur enkelt som helst.

 
Förberedde med alla ingredienser och ett par sekunder senare, färdig guacamole. Min Herb chopper är  svart, men den röda i katalogen är snyggare. 

När jag inte använder Herb choppern för att göra guacamole så kör jag färska örter i den, hackar nötter eller mandlar, choklad, morötter, lök. Eller så  lägger jag i vad jag tänkte att lille V. ska få till mat så blir det perfekt barnmat. Jag har också hackat innehållet till smörgåstårtefyllningar i den.  Min nya grej är att lägga i jordnötter och hacka dem riktigt fint innan de åker ner i en wok eller gryta.

För att citera min man, ”den är faktiskt sjuktbra”, Herp choppern alltså.

Just nu, v. 35-39 , är den en av Tupperwares kampanjprodukter och säljs för 399 kr (ordinarie 449:- ). Så det gäller att passa på nu, skicka mig ett mail på frida.leven [a] gmail.com och beställ din på en gång, eller boka ett demo hemma hos dig.

Torsdagsdipp. Gott. 

Kommentera

