En septembermorgon

1 Sep

Här sitter vi, jag och min son. Han leker med en miniräknare och jag skriver på min dator. Han har helt klart förstått grejen med prylar som kan användas till allt, för han försöker prata i telefon med miniräknaren och jag vill ju uppmuntra hans kreativitet så jag svarar honom snällt i fjärrkontrollen. Vid köksordet en lördagsmorgon, med kaffe, tänt ljus, radio och blogg, och bibel.

Utanför fönstret är det gråare än gråast, men det regnar inte så vi får hoppas att solen spricker fram för idag bär det av på Bondens egen matfestival i Stadsträdgården, och vi ska hinna med födelsedagsfika och förhoppningsvis en konsert med Bengt Johansson. Men först ska en tårta bakas och för att de sak gå måste vi gå och handla. Ja käre värld. Mer fullspäckat schema en lördag är nästan svårt att få.

Men allt behöver ju inte vara så som det ser ut att vara.

Kommentera

