Pinnstolssamtal

18 Aug

Jag älskar pinnstolar! Gamla hederliga pinnstolar. Man sitter som en gud på dem och jag kan sitta i timmar! Att sitta på en pinnstol, vid ett köksbord, hemma hos en god vän och skratta, prata, och ha trevligt är bland det bästa jag vet!

Soffor, hammockar, fatboys och andra sittvänliga möbler i all ära, men ska man ska man få något sagt så gillar jag pinnstolen bäst. Det är därför jag sitter som jag gör just nu. Jag sitter på en gamla hederlig pinnstol på balkongen (ja, jag har köksmöbler på balkongen, det fungerar bäst så.). För även om jag har en mysig hörna på balkongnen med fåtölj, blommor och annat mys så sitter jag bäst vid bordet. På en pinnstol.

Får jag en god vän, en god kopp kaffe och en skön stol så kan jag sitta hur länge som helst.

Kommentera

