Lever idag!

31 Jul

Alltså.

Senaste veckorna har Facebook varit fullt av äntligensemester-uppdateringar och sista-arbetsdagen-före-semestern eller de allra senaste, tillbaka-på-jobbet-uppdateringen. Människor längtar till sin semester sen jul och så går den så fort så fort. De planerar och planerar. Diskuterar med andra och den viktigaste frågorna är När har du semester? Hur lång semester har du? Eller vad ska ni göra på semestern?

Vi har precis kommit hem efter tre veckor i resväska (läs: semester) och det finns inget som är så underbart som min säng, mitt kaffe, min balkong, mina halvvisna blommor och mitt halsunkiga badrum. För det är mitt. Mitt hem. Efter tre veckor i resväska och ca 300 mil körda så är hemma så bra!

Varför längta halva året efter något som tar slut så fort? Varför inte bara njuta av varje dag. Det gör jag idag. Idag blir det picnic med bästaste E&E, vi läser bok, och hänger tvätt och tittar på OS.

 

 

 

Kommentera

