Vigsel med regn.

16 Jun

För tre år sedan, den 13 juni, var jag på vigsel. Det regnade.
Idag, den 16 juni, var jag på vigsel. Det regnade.
Det är ju tur att det sägs att regn på bröllopsdagen ger ett lyckligt äktenskap annars så skulle jag börja ana oråd.

Då hade jag min röda nyinköpta klänning. Idag hade jag min gamla fina röda klänning som jag inte haft på över 2 år. Samma klänning idag som då alltså. Då som nu var brudparet bländande vackert och glittrade av kärlek, även om de båda vigselgudtjänsterna annars var ganska så olika varandra.

Bara för att jag tycker så mycket om brudbuketter bjuder jag på några mer eller mindre smickrande bilder från då och nu.

Vad har du för tankar kring då och nu?

 
Då, 2009.    Nu, 2012.
Det var ju tråkigt att jag inte såg lika glad ut på båda bilderna,
men det var ju inte det som var poängen med att visa dem. 

 
Då. Rådmansö kyrka.

 

 
Nu. Danmarks kyrka. 

Fotograf:
Jag själv, maken och kanske J. S.
Ska jag vara ärlig, så vet jag inte exakt vem som tagit en av bilderna. 

Kommentera

